6-11 APRIL | Winterwonderland, of toch niet?

12 april 2022 - Brixen im Thale, Oostenrijk

Servus! Daar zijn we weer met een update.

6 april: Laurens heeft een heerlijke verjaardag gehad. 'S ochtends kreeg hij 'n ontbijtje van z'n meiden. Rylee hielp mama met eitjes klutsen en de tafel dekken. Veel is gesloten in ons dorp dus voor taart reden naar Westerdorf (kleine 10 min rijden). Het zonnetje brak door en op het terras van 'Glennies' aten we zoete kunstwerkjes (zie foto's!). Glennies is opgezet door een NLe jongen met Down en klopt echt tot in de puntjes. We vonden het zó leuk dat Laurens er ook voor zijn verjaardag wilde dineren, dus dat hebben we gedaan. We hebben een tijdje gekletst met een Nederlander die er in de Horeca werkt en in Nov is geëmigreerd naar Tirol. Hij wil niet meer anders en zei wel: 'De bergen zijn nog precies hetzelfde als in het begin 😉'. Met andere woorden: alles wordt normaal en laat je daardoor niet te veel verleiden.

8 april: we reden naar Alpbach, een schilderachtig dorpje waar Laurens' z'n crossfit-kennissen uit Schagen 9 jaar hebben gewoond. We zijn langs hun voormalige appartement & winkel gereden. Buiten speelden kindjes op de Volksschule. Prachtige plek, veel steile straatjes. We speelden in de speeltuin en hebben een kaasplankje gegeten in een skiresort. Er zaten een leuk Engels gezin met kinderen die net geskied hadden. Leuk detail: in de WC werden zwemmende karpers geprojecteerd op de vloer. Volgens de ober gaan veel kinderen om de 10 minuten naar de WC haha ;) Rylee vond het eerst leuk maar daarna durfde ze niet meer over het "water" te lopen.

9 april: we lieten de auto vandaag staan en namen de trein naar Kitzbühel (15 min). Met onze Gästekarte kunnen wij op een bepaald traject helemaal gratis reizen met trein & bus. Dit doet de overheid om te stimuleren dat je het OV gebruikt. Echt top!

We gingen 2 uurtjes zwemmen en Rylee vond het geweldig. Er waren 2 grote glijbanen (1 met band & trechter en 1 normale). Beide glijbanen werden opeens donker en verlicht. Rylee ging met papa op de normale. Ze vond het 'leuk', maar wilde niet nog een keer. Leeftijd vanaf 8 jaar klopte wel... 😜

We aten een broodje bij Pano's: een hippe en gezellige lunchroom. Daar raakten wij aan de praat met Mel, een mevrouw uit Keulen die sinds kort in Going (je zegt Kooijng) woont, een dorp in Tirol. Ze was met haar 5 jarige kleinkind en wat andere mensen en ze kwamen met hun handpopje contact maken en bij ons kletsen. Ze vertelde over het fijne & rustige leven hier, de vaak 'norse' Tirolers en dat je moeite moet doen om geaccepteerd te worden. Zij als Duitser wordt gezien als 'de grote mond'. We hebben gegevens uitgewisseld en sterk het gevoel dat we hen weer gaan zien! Ze zei ook dat het merk OILILY waarvoor ik werk in Kitzbühel zeker kan werken, omdat ze kleur missen. En toegegeven, Rylee heeft veeeel bekijks in haar OILILY outfits!!

10 april: we werden wakker met sneeuw in Brixen! We namen de trein naar Hochfilzen, het verste treinstation waar we nog gratis naartoe konden reizen. Hoe dichterbij we kwamen, hoe meer sneeuw er lag. Het was net een soort 'Polar Express treinritje', het had iets magisch. MAAR we hadden daar beter niet kunnen uitstappen want het was uitgestorven en alles zat dicht 🤪 Beetje depressing... Dus we namen de eerste trein weer terug en stapten (weer) uit bij Kitzbühel. Daar wat gedronken bij Pano's en toen zat de dag er alweer op.

11 april: Laurens en Rylee gingen samen met de auto een kattentuigje kopen (zodat Rosie op het balkon kan), lunchen in Kitzbühel en de auto wassen. Mama werkt 16u per week op afstand voor OILILY, dus kon mooi wat uren werken.

11 april: vandaag en morgen wordt het heel warm en zonnig!

Tot de volgende! Ciao 💜

1. Rutger:
    12 april 2022
    In Oostenrijk de hele dag gebakjes en ijsjes eten, ja zo kan ik het ook wel hoor Rylee. En wij maar bloemkool, spruitjes en bruinbrood
  2. Jannie de Boer:
    12 april 2022
    Weer een prachtig reisverslag. Ik zit gelijk helemaal in Oostenrijk. Leuke belevenissen!
    En voor Laurens (en jullie meiden) een leuke en fijne manier van verjaardag vieren. Geniet ze nog. Maar dat komt wel goed zo te lezen. 😉.
  3. Sharon:
    12 april 2022
    Alweer een week in Oostenrijk, jullie beginnen langzaam te wennen aan jullie nieuwe leven lezen we wel. Leuke impressie zo die foto's; heerlijk gebak en wat een geweldig plaatje van dat Oostenrijkse huis.
  4. Merel:
    Heerlijk om te lezen! Klinkt nu al als een topreis! ♡ veel liefs uit Schagen