4 APRIL | Goed aangekomen

4 april 2022 - Brixen im Thale, Oostenrijk

Gruß dich! Terwijl dit verhaal wordt getypt zitten wij met onze beentjes op de bank in 't appartement met uitzicht op de piste van Brixen im Thale.

Zondagochtend rond 10.30 vertrokken wij uit Schagen. We hadden om 9.00 willen vertrekken, maar we hadden - wat leek op - een accuprobleem. Nadat er iemand voor langskwam en de auto had uitgelezen konden we veilig aan onze reis beginnen!

De reis verliep voorspoedig. In Nürnberg, Duitsland hebben we zondagavond een hotelovernachting gedaan. Voor Rosie de poes was dat fijn en kon ze uit haar kattenbench. Ze heeft veel bij ons gelegen.

Rylee en papa waren aan het spetteren in bad en genoten daar volop van.

Vanochtend ging Rylee wéér in bad, dit keer met 'zeemeermin' mama. Na een uitgebreid ontbijt vervolgden wij onze weg en hoefden we nog maar 3.5 uur te rijden. Om 13.00 kwamen we aan bij het appartement en werden wij opgewacht door ene Hilde. Zij komt oorspronkelijk uit Dokkum (Friesland) en woont sinds 10 jaar in Hopfgarten. Ze heeft een dochter Hanna van 9 maanden en een Oostenrijkse man. Zij is ons contactpersoon voor vragen over het appartement. Zij regelt ook onze Gästekarte zodat wij in deze regio gratis met de bus & trein kunnen gaan reizen! Helemaal top.

Het appartement is groot (3 slaapkamers, 2 badkamers) en ziet er netjes uit. We gingen bij Billa onze eerste boodschappen halen. Ik (Michelle) scoorde punten door de kassabon goed te controleren. Er was een aanbieding met IGLO tonijnsteak: 2 pakken voor €6.99. En wat werd er afgerekend? €25.98!! Dit leek mij een mooie kans om in het Duits te proberen te vragen hoe dit kan. De kassiere liep mee en zag op het kaartje inderdaad de aanbieding. Maar ze waren vergeten het weg te halen: actie was geldig t/m 24 maart. Per pak tonijn van 2 stuks betaal je normaal gesproken zo'n €13... Ik kreeg duizendmaal excuses, ons geld terug en was daarmee tevreden. Eisen dat ik de steaks voor die prijs kreeg, daar had ik geen zin in 🤪 Laurens vergeet voortaan ook niet meer om de kassabonnetjes te checken hihi 😀