5 APRIL | Sneeuwpret in Kitzbühel

5 april 2022 - Kitzbühel, Oostenrijk

Servus! Deze dag was dr echt één voor in de boeken 🔆🗻 Vandaag gingen we doen waar Rylee al een tijdje om vraagt: naar de 'bakjes', oftewel de gondels. En we deden dat op een plek die pap en mam supergaaf vinden, namelijk het (sjiekdefriemel) plaatsje Kitzbühel!

De ochtend begon regenachtig en dat is eigenlijk niet gestopt. Op 3 april - 1 dag voordat wij aankwamen - eindigde het skiseizoen officieel in Brixen en de omgeving. Dit betekent dat de gondels op veel plekken dicht zijn. Voordeel: het is heerlijk rustig in de bergen. Nadeel: kinderspeeltuintjes zijn dicht en sommige restaurants ook. In de omgeving zijn Elmau en Kitzbühel nog open. We gingen dus naar de laatste.

Eerst scoorden we een skibroek voor de kleine (in de seizoens sale) én huurden een slee; in Rylee's lievelingskleurtje blauw. Toen namen we de gondel naar boven. In het dorp ligt nauwelijks sneeuw maar eenmaal boven was er nog sneeuw in overvloed! We gingen een paar keer van de berg af met de slee en hadden de grootste pret. Zie foto's.

We besloten te lunchen bij een gezellig restaurant bovenaan de piste. Michelle nam een Apfelstrudel mit Vanillesauce (by far de lekkerste ooit gehad, met flinterdunne plakjes appel en veel kaneel). Laurens nam patat met worstjes en Rylee had een Harry Potter menu met patatjes en een ander soort worstjes. Grappig detail van deze kids menukaart: de prijzen waren in centen... Bijv. 800 cent, 1150 cent  enz. Goede service, wel duur.

Rylee had op de piste veel bekijks met haar OILILY winterjas en vrolijke bloemenbril. Ze wilde eigenlijk skiën, zei ze. We gingen nog wat keertjes met de slee (met nummer Frozen spelend op ons mobieltje), bouwden een 'Olaf' sneeuwpop (ook van de film Frozen) en daarna namen we de bakjes weer naar beneden.

Ik heb thuis nog gewerkt én m'n hand heeel lelijk gestoten tegen de punt van onze eetkamerstoel. Zo zeer dat ik 's avonds de ballonnen die ik opblies bijna niet dicht kreeg. Ballonnen? Jazeker, want onze topper Lau wordt morgen (6 april) alweer 37! Je ziet het dr niet aan af hè 😉 We hebben er al een avondwandeling op zitten, dus kunnen morgen zonder schuldgevoel gaan genieten van een heerlijk taartje.

'Ciao ciao' x💜

1. Caitlin:
    5 april 2022
    Heerlijke eerste dag!
  2. Sharon:
    5 april 2022
    Wat een heerlijke foto's van Rylee ❤️. Klinkt als een superdag, dat hebben jullie toch nog mooi mee kunnen pakken. Beterschap met je hand en hoop dat er minimaal 37 ballonnen zullen "shinen" voor onze Lautie🎈